Kärlekslås

Jag är glad prenumerant av Språktidningen och den håller mig uppdaterad om nya, roliga och fyndiga ord som ständigt dyker upp, skapas och formas av oss helt vanliga språkbrukare...
Oromantisk som jag egentligen är, kan jag inte låta bli att förälska mig i ordet kärlekslås. Det ordet har uppstått genom att störtförälskade par tar ett lås, ristar in sina namn i det och låser fast det i en bro för att sedan slänga nycklarna i vattnet! Allt för att få evig kärlek...Aahhhh...En väldigt vacker tradition från Kina och som symboliserar livslång kärlek.
Eller så kan man bara gå och gifta sig helt enkelt...
Detta är den mest romantiska bilden som jag kan hitta bland alla foton.

Kommentarer
Postat av: Gila

Kärlekslås...aldrig hört...förrän nu :-)

2011-03-31 @ 20:42:33
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0